Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία.
Δημόσια Ομάδα Ενεργόποιήθηκε πριν από : 2 μήνες, 1 εβδομάδαΣτόχος της Ομάδας είναι να συμβάλει στην αξιοποίηση των ψηφιακών υποδομών και εφαρμογών στον χώρο της εκπαίδευσης, της έρευνας και της καινοτομίας. Η καλύτερη προετοιμασία για την Ψηφιακή Ελλάδα του 2020 είναι η άμεση εισαγωγή της πληροφορικής ως περιεχομένου και ως εργαλείου σε όλες βαθμίδες της εκπαίδευση της σημερινής Ελλάδας. Τα οφέλη του πολίτη είναι αφενός η δημιουργία ενός ψηφιακού σχολείου πιο ελκυστικού και δημιουργικού για τον μαθητή και αφετέρου ένα πλαίσιο που θα ενθαρρύνει την έρευνα και την καινοτομία. Με απλά λόγια η Ομάδα θα συμβάλλει στον σχεδιασμό των πολιτικών με τις οποίες το μαθητικό, σπουδαστικό και επιστημονικό δυναμικό της χώρας θα παροτρύνεται να παράγει ιδέες, εργαλεία, εφαρμογές και περιεχόμενο προς όφελος της κοινωνίας και της ανάπτυξης.
-
Η / Ο Βαρβάρα Μακρή συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 6 μήνες, 4 εβδομάδες πριν · Προβολή
-
Ευάγγελος Χρήστου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία: 7 μήνες πριν · Προβολή
Αγαπητοί φίλοι,
Από τα αποτελέσματα της Α’ Φάσης των εργασιών της ομάδας εργασίας ”Παιδεία Έρευνα & Καινοτομία” προέκυψαν συγκεκριμένες αρχικές προτάσεις για βραχυχρόνιες δράσεις. Οι δράσεις αυτές έχουν ως στόχο να κινητοποιήσουν τους εμπλεκόμενους φορείς προς την κατεύθυνση που θέτει το ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη (Digital Europe 2020) και να θέσουν τις βάσεις για μεσοπρόθεσμες δράσεις που συμβάλλουν στην εναρμόνιση της χώρας με τους στόχους του ψηφιακού θεματολογίου για την Ευρώπη. Οι προτάσεις προέκυψαν μέσα από διαδικασία ανοιχτού διαλόγου και διαβούλευσης με τα μέλη του φόρουμ που συμμετείχαν στην ομάδα εργασίας.
Οι προτάσεις θα παρουσιαστούν σε ανοιχτή εκδήλωση που θα γίνει την Τετάρτη 30 Μαρτίου στις 4μμ στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων (Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, Παπάγου).
Στην ιστοσελίδα https://digitalgreece2020.gr/protaseis μπορείτε:
- Να δηλώστε συμμετοχή στην εκδήλωση
- Να κατεβάσετε σε μορφή pdf, το παραδοτέο της Α’ Φάσης
- Να βαθμολογείτε και να σχολιάστε την κάθε δράσηΦιλικά,
Ευάγγελος Χρήστου
Συντονιστής Ομάδας Εργασίας ”Παιδεία, Έρευνα & Καινοτομία” -
Η / Ο Ηλίας Πάζας συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Ntakoulas συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Ελευθερία Μαρτίνη συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Γιάννης Τόλιας συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Γιάννης Τόλιας συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Γιάννης Κασκαμανίδης συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Ανδρέας Παπακλεοβούλου Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία: 7 μήνες πριν · Προβολή
Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται μια αξιόλογη προσπάθεια από Έλληνες εκπαιδευτικούς πληροφορικής που αφορά τη χρήση του λειτουργικού συστήματος GNU/Linux στα σχολικά εργαστήρια πληροφορικής, χωρίς να επηρεάζεται η υπάρχουσα δομή λειτουργίας τους που στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε MS Windows.
Δυστυχώς το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαστηρίων αποτελούνται από εξοπλισμό πολύ παλιό που δεν ικανοποιούν τις σύγχρονες απαιτήσεις για την εκπαίδευση με τη βοήθεια των ΤΠΕ. Παράλληλα δεν υπάρχουν πόροι για αντικατάσταση του παλιού εξοπλισμού αλλά και για αγορά αδειών χρήσης για νεότερες εκδόσεις λογισμικού εφαρμογών και λειτουργικών συστημάτων. Η λύση που προτείνεται αφορά την αξιοποίηση του παλαιού εξοπλισμού αφού με την υλοποίησή της καθίσταται δυνατό να χρησιμοποιείται software τελευταίας τεχνολογίας σε ξεπερασμένο hardware. Επιπρόσθετα, με την ίδια λύση μπορούμε να εκμεταλλευτούμε και τους εκθετικά αυξημένους υπολογιστικούς πόρους που μας παρέχει το σύγχρονο hardware όπου αυτό υπάρχει.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε εξοικονόμηση χρημάτων τόσο από το κόστος των αδειών χρήσης όσο και από το κόστος συνολικής αντικατάστασης του εξοπλισμού. Επιπρόσθετα, όπως θα δείτε παρακάτω, με τη λύση αυτή μειώνεται η προσπάθεια και οι καθημερινές εργασίες συντήρησης που χρειάζεται η εξασφάλιση της καλής λειτουργίας ενός σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής. Το σημαντικότερο όλων όμως, κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελεί το γεγονός ότι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η μετέπειτα τεχνική υποστήριξη της λύσης αυτής αναδεικνύει αυτό που μπορεί να επιτευχθεί από τις ιδέες και τη κουλτούρα του ελεύθερου και ανοικτού κώδικα λογισμικού. Συνεργασία, σύμπνοια, επιμερισμός.
Μια καλή λύση αξιοποίησης εργαστηριών με παλαιό αλλά και νεότερο εξοπλισμό είναι να χρησιμοποιήθεί η τεχνολογία LTSP (Linux Terminal Server Project) σε συνδυασμό με τη διανομή GNU/Linux Ubuntu.
Η διανομή Ubuntu αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες, ασφαλέστερες και πιο καλά τεχνικά υποστηριζόμενες διανομές στο κόσμο. Το LTSP είναι ένα έργο ελεύθερου λογισμικού το οποίο στηρίζεται στην ιδέα του server based computing. Οι χρήστες ενός τοπικού δικτύου μπορούν να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα τον ίδιο υπολογιστή μέσω τερματικών. Τα τερματικά δε χρειάζεται να έχουν σκληρό δίσκο, μεγάλη επεξεργαστική ισχύ ή μνήμη. Γενικά ένας Η/Υ με 300 – 400 MHz επεξεργαστή, 64 MB ram, 100 mb/s κάρτα δικτύου, 8Mb κάρτα γραφικών είναι αρκετός για να διαδραματίσει το ρόλο του τερματικού (Thin Client, όπως λέγεται λόγω χαμηλών προδιαγραφών). Επιπλέον, έχουμε κεντρική διαχείριση λογισμικού και εφαρμογών, αφού τα προγράμματα και οι εφαρμογές εγκαθίστανται στον LTSP Server και γίνονται άμεσα διαθέσιμα στους LTSP Clients! Έτσι στην ουσία συντηρούμε μόνο ένα μηχάνημα και δεν ασχολούμαστε με τοπικές εγκαταστάσεις.
Στη περίπτωσή μας, ως Thin Clients μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι παλαιοί υπολογιστές του εργαστηρίου. Από την έκδοση του Ubuntu / LTSP (10.04 – Lucid Lynx) υποστηρίζενται και fat clients οπότε αν έχουμε σύγχρονους υπολογιστές χρησιμοποιούνται οι τοπικοί πόροι του κάθε μηχανήματος εκτός από τον σκληρό τους δίσκο. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για LTSP – Fat Clients.
Η μόνη αγορά που πρέπει να γίνει είναι η προμήθεια ενός Η/Υ που θα διαδραματίσει τον ρόλο του LTSP Server και ίσως η αγορά ενός 16-πορτου gigabit (1 Gb/sec) switch πάνω στο οποίο θα συνδεθούν οι Thin ή οι Fat Clients. Το συνολικό κόστος δεν ξεπερνάει τα 500 με 600 ευρώ. Το gigabit switch προτείνεται έναντι αυτού των 100 mb/s για καλύτερη απόδοση του δικτύου.
Για τον LTSP Server προτείνονται οι παρακάτω προδιαγραφές:
Επεξεργαστής intel core 2 duo ή Quad core ή i3, i5, i7
Μνήμη 2-4 Gigabyte (256 για τις ανάγκες του Server + 192 x αριθμός clients) – όσο πιο πολύ μνήμη τόσο πιο καλά
Μητρική (κατά προτίμηση Intel based) με ενσωματωμένη κάρτα γραφικών, κάρτα ήχου, gigabit κάρτα δικτύου
Προαιρετικά δεύτερη gigabit κάρτα δικτύου (κατά προτίμηση intel based).
Σκληρός δίσκος >= 250 Gbyte (καλό είναι να υπάρχει και δεύτερος σκληρός για backup του συστήματος)
Προτείνεται intel based hardware λόγω καλύτερης υποστήριξης από το Linux.
Για την υλοποίηση του LTSP, προτείνεται να χρησιμοποιηθεί η Linux διανομή Ubuntu. Πρόκειται για μια πολύ δημοφιλή διανομή, με πολύ καλή υποστήριξη, τόσο από την διεθνή και ελληνική κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα), όσο και από τον Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΤΕΤ) του Ερευνητικού Ακαδημαϊκού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ). Μάλιστα ο Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΕΑΙΤΥ προχώρησε στη σύνταξη ενός οδηγού γνωριμίας, εγκατάστασης, χρήσης και μετέπειτα συντήρησης ενός Ubuntu 10.04/LTSP σχολικού εργαστηρίου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση και η χρήση της τεχνολογίας LTSP ακόμα και από αρχάριους ή χωρίς εμπειρία στο Linux χρήστες.
Για την υλοποίηση της λύσης προτείνεται η χρήση της εφαρμογή sch-scripts η οποία δίνει τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης εγκατάστασης, ρύθμισης και διαχείρισης LTSP thin ή fat clients. Γίνεται διαθέσιμη σε ένα ήδη εγκατεστημένο Ubuntu/Linux σύστημα δηλώνοντας στα αποθετήρια (πηγές λογισμικού) το αποθετήριο της τεχνικής στήριξης. Τα sch-scripts μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε stand-alone εγκαταστάσεις – με την εγκατάσταση του υποσυστήματος ”sch-scripts server” στον Η/Υ που θα διαδραματίσει το ρόλο του server και του υποσυστήματος ”sch-scripts client” στους Η/Υ που θα χρησιμοποιούνται σαν σταθμοί εργασίας. Η εφαρμογή sch-scripts δημιουργήθηκε, συντηρείται και υποστηρίζεται από Έλληνες καθηγητές πληροφορικής.Σύνδεσμοι
Χάρτης σχολείων με LTSP –> http://goo.gl/maps/nOoQ
Αναλυτικός οδηγός γνωριμίας, εγκατάστασης, ρύθμισης, διαχείρισης και συντήρησης Ubuntu 10.04 / LTSP εργαστηρίου με χρήση των sch-scripts –> http://ts.sch.gr/docs/odigies-egkatastasis-diaxirisis/doc_download/328—ubuntu-1004-lts-ltsp——-
Οδηγός Ubuntu 10.04/LTSP (σε μορφή wiki) –> http://wiki.ubuntu-gr.org/sch-scripts
Tεχνική υποστήριξη Linux/LTSP από το Στέκι των Πληροφορικών –> http://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?board=67.0
Ubuntu.com – ο επίσημος δικτυακός τόπος του Ubuntu –> http://www.ubuntu.com/
Ubuntu-gr.org – Η ελληνική κοινότητα του Ubuntu –> http://www.ubuntu-gr.org/
LTSP.org –> http://www.ltsp.org/
-
Nikos I. Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία: 7 μήνες πριν · Προβολή
Εχω ολοκληρωσει πλατφορμα e-learning με διασυνδεση web based video & telepresence, για λογαριασμο ιδ. εκπαιδευτικου οργανισμου, θα χαιρομουν να μοιραστω την εμπειρια αυτη και την πιθανη εφαρμογη της στα δημοσια ιδρυματα.
-
Η / Ο Ανδρέας Παπακλεοβούλου συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Nikos I. συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Mougiakou συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Σπύρος Κυριαζίδης συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες, 1 εβδομάδα πριν · Προβολή
-
Η / Ο Περικλής Χατζημίσιος συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες, 2 εβδομάδες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Τραπεζάνογλου Βασίλης συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 7 μήνες, 2 εβδομάδες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Lagoudi συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 8 μήνες πριν · Προβολή
-
Η / Ο Antonopoulos Nikolaos Theodoros συμμετέχει στην ομάδα:
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία 8 μήνες, 2 εβδομάδες πριν · Προβολή
-
ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία: 8 μήνες, 2 εβδομάδες πριν · Προβολή
Προτείνω στα μέλη του digital greece & Opengov αυτές τις 10 προσωπικές μου ιστοσελίδες που έχουν σχέση με τα θέματα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης , ψηφιακής Ελλάδας και είναι ιστοσελίδες με ελεύθερο λογισμικό .
http://teacher-nik.freeservers.com/Eopengov.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/Hmerida_opengov.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/opengov.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/IctPlusOpengov.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/YphresiesYgeias.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/MinistryInformation.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/OpengovGrafeio.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/EducationTpe.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/OpengovKek.htm
http://teacher-nik.freeservers.com/AdvertisementKek.htm -
Evangelos Achillopoulos Δημοσεύσε μία ενημέρωση στην ομάδα
Παιδεία, Έρευνα και Καινοτομία: 8 μήνες, 3 εβδομάδες πριν · Προβολή
Νομίζω πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και μπορώ να δημοσιοποιήσω μια πρόταση μου, που έχουμε καταθέσει στην πολιτεία εδώ και αρκετό καιρό, σαν ΕΣΥΝΕ.
Αφορά ένα μηχανισμό που στον πυρήνα του βρίσκεται η απελευθέρωση των ιδεών και της επιχειρηματικότητας από τα δεσμά του κεφαλαίου… τα δεσμά έστω του αρχικού κεφαλαίου…
Ο μηχανισμός ονομάζεται iDea, όπου είναι τα αρχικά του Innovation Dipole Entrepreneurial Assessment, το Δίπολο Καινοτομίας αποτελείται από την δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα. Δυο στοιχεία/πόλοι που αν συντονιστούν και ισορροπήσουν παράγουν Καινοτομία.
Θεωρώντας πως κανένας δεν θα επένδυε τον χρόνο του σε μια κακή ιδέα χωρίς ικανές απολαβές, καταλήγω σε έναν μηχανισμό, που αξιολογεί και επιλέγει μαζικά ιδέες, που κεντρίζουν το επιχειρηματικό ένστικτο.
Πως γίνεται αυτό; Απλώς βάζοντας τις ιδέες να τις αξιολογήσουν άνθρωποι που έχουν τα χαρακτηριστικά ενός business developer, με δεδομένο πως η θετική τους αξιολόγηση ισοδυναμεί με άμεση δέσμευση/συνεργασία/συνεταιρισμό με τον φέρων την ιδέα entrepreneur, ώστε κατά συνέπεια η σωστή αξιολόγηση να ισοδυναμεί με κέρδος.
Δηλαδή αντί να καταπιέζουμε το ένστικτο ενός αξιολογητή για πιθανή «λαμογιά», απλά να το επιβραβεύουμε. Δίνοντας έτσι την δυνατότητα μαζικά, σε όσους έχουν τα προσόντα, να είναι ελεύθερα αξιολογητές και εν δυνάμει μελλοντικοί συνεταίροι/συνεργάτες στην δράση που πιστεύουν. Ούτως ώστε αποκλειστικά με την εργασία τους και το ένστικτο τους, να μπορούν να καρπώνονται τα ωφέλει της επιτυχίας τους. Επιπλέον ποιος δεν θα σεβόταν την άποψη ενός αξιολογητή/συνοδοιπόρου σε μια επιχειρηματική δράση;
Δημιουργούμε με αυτόν τον τρόπο, ένα μηχανισμό αξιολόγησης σεβαστώ από όλους, εντελώς αξιοκρατικό, δημοκρατικό και ταυτόχρονα αδύνατο να χειραγωγηθεί, μιας και τα δυο μέρη που ορίζουν το αποτέλεσμα, προέρχονται από την ελεύθερη αγορά, έτσι λόγο της μαζικότητας και της ανωνυμίας, κανείς δεν μπορεί να αλλοτριώσει την διαδικασία.
Η πολιτεία απλά βάζει μόνο τα χρήματα και τους κανόνες και εμείς απλά, αν θέλουμε να αλλάξουμε την ζωή μας, πρέπει να είμαστε άριστοι και αποδοτικοί στο να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας, που όμως εμείς οι ίδιοι ορίσαμε έτσι ώστε τελικά να καινοτομούμε.
Ένας κανόνας που θα μπορούσε να θέσει η πολιτεία μπορεί να είναι λ.χ. η επιτυχία να ορίζεται από τις πωλήσεις αποκλειστικά στο εξωτερικό, αν θέλουμε να προωθήσουμε την εξωστρέφεια.
Ο μηχανισμός θα χρηματοδοτεί με 100% κεφάλαια την διαδικασία αρχικής ανάπτυξης (σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ 2006/C 194/02 άρθρο 5,1 d,e) ώστε όλοι να μπορούν να λάβουν μέρος χωρίς να εξαρτώνται από το αν η οικογένεια τους έχει χρήματα για να επένδυση. Επιπλέον ο μηχανισμός δεν θα επιτρέπει σε κανένα να κερδίσει (εκτός από τον αυστηρό βιοπορισμό) παρά μόνο όταν επιτύχει τον στόχο του.
Οι δράσεις θα λαμβάνουν χώρα σε κλειστά τεχνολογικά πάρκα, τα χρήματα θα τα ελέγχουν οι οικονομικές υπηρεσίες των πάρκων και θα εκταμιεύονται ανάλογα με το business plan, που θα δημιουργείται στην πορεία της δράσεις, περνώντας επιτυχώς από τις φάσεις proof of concept, seed και startup. Μια δικλίδα ασφαλείας θα μπορούσε να είναι η καταγραφή της φυσικής παρουσίας των φορέων στο πάρκο, με την χρήση βιομετρικών ρολογιών παρουσίας προσωπικού.
Έτσι τελικά όσοι θα θέλουν πραγματικά να πετύχουν κάτι, θα δουλεύουν, όσοι θα θέλουν να εκμεταλλευτούν τον μηχανισμό, απλά θα αποβάλλονται από μόνοι τους ή αναγκαστικά.
Ενδεικτικά, με 75εκ. ευρώ θα μπορούσαμε να χρηματοδοτήσουμε για τέσσερα χρόνια 100 start-ups, 300 seeds και 600 proof of concept…!
Επιπλέον είναι δυνατών να χρηματοδοτούνται με αυτό τον τρόπο και spin-off από πανεπιστήμια.
Οραματίζομαι έναν κόσμο που όλοι μας θα έχουμε την δυνατότητα να απελευθερώνουμε την δημιουργικότητα μας, αξιοκρατικά χωρίς επίπλαστα εμπόδια, όπως κεφάλαια και επιτροπές σοφών.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το iDea στην διεύθυνση http://idea.com.gr/i_about.html
- Περισσότερα..